Dobre metody na budzenie się rano

Każdy z nas musi kiedyś rano wstać. Jest trudno gdy łóżko takie wygodne a świat taki zimny i straszny. Co robić żeby po pierwszym dzwonku budzika nie zasypiać znowu? Leniwiec powie Ci jak to robi, nie martw się.


Budzik to mój wróg. Nie rozumie mojego związku z łóżkiem. Zawsze rano każe nam się rozstać i często robi to w sposób gwałtowny.
I jak tu żyć?
Jak wstać rano?

Od zawsze mam problem z tym żeby funkcjonować rano i jeszcze do tego jechać gdzieś - czy to na uczelnie czy kiedyś do szkoły.

Odkąd poszłam na studia ten problem się trochę polepszył, głównie jest to zasługa tego, że w końcu nikt nie zniechęca mnie do chodzenia na zajęcia. W przypadku szkoły była to sytuacja ciągła. Zawsze znalazł się jakiś nauczyciel, który wręcz obrzydzał pobyt w szkole. 
Teraz ucząc się tego co lubię (w większości przypadków :P ) mam większą motywację do tego, żeby wstać rano.
Chociaż szczerze mówiąc to bardzo często jest tak, że z łóżka wychodzę za późno i kończy się to zbyt wielkim pośpiechem. 

Co robić, żeby się obudzić a potem znowu nie zasnąć 
Kilka sposobów, które działają (na takiego leniwca jak ja :P ):
  1. Nie korzystaj z funkcji drzemka - najgorsze co może być. Po zadzwonieniu budzika uciszasz go, zasypiasz a po 5 minutach budzisz się znowu. Więcej się wymęczy człowiek niż dobrze rozpocznie dzień.
  2. Jako dźwięk dzwonka nie ustawiak swojej ulubionej muzyki. Sama odkąd z tego zrezygnowałam budzę się lepiej. Zamiast tego ustaw sobie jakieś dźwięki natury - śpiewające ptaki, płynące strumyki. Jeśli posiadasz telefon z androidem to polecam Ci aplikację SleepBot - znajdziesz w niej dobre "budzące dźwięki".
  3. Po pierwszym alarmie, może to źle dla zdrowia ale co tam, złap za telefon i zacznij przeglądać internet - po jakimś czasie obudzisz się, a zajmowanie się przesuwaniem zdjęć na np Instagramie, albo sprawdzaniem aktualności na Facebook'u, nie pozwoli Ci zasnąć. Twój mózg będzie miał zajęcie - łatwe i przyjemne.
  4. Miej głodnego kota w domu! Nic tak nie budzi jak głodny kot, który zrobi wszystko żeby jego właściciel wstał z łóżka.
  5. Przed snem wypij nie dużo, ale trochę wody - Twój pęcherz da Ci powód do opuszczenia łóżka. 
  6. Po obudzeniu się leż tyle, żeby się dobudzić. Nie ma nic gorszego od wstawania od razu i byciu "żywym trupem".
  7. Ustaw sobie budzik na tyle wcześniej żeby móc spokojnie zrobić to wszystko o czym wspomniałam.
  8. Nie denerwuj się tym, że musisz wcześnie wstać - masz zawsze czas. Denerwowanie się przy budzeniu się nie przynosi nic dobrego.

Mam nadzieję, że moje rady pomogą Wam z problemem, który dotyka całe społeczeństwo - wczesnym wstawaniem. 
Jeśli macie swoje sposoby, dajcie znać o nich w komentarzach - chętnie dowiem się jak Wy wstajecie.

Share:

0 komentarze

Dziękuję za każdy komentarz :)