Przyjaźń

Czy przyjaźń to naprawdę coś ważnego w życiu człowieka?








Tylko raz w moim życiu był obecny ktoś kogo mogłam nazwać przyjacielem. Zrządzenie losu jednak chciało, że nasze drogi się rozeszły i każda z nas żyje własnym życiem. I szczerze powiedziawszy jestem wdzięczna tej osobie, że mogłam przeżyć coś takiego jak "przyjaźń".
Teraz, po paru latach całkowitej izolacji od nawiązywania nowych znajomości zaczęłam bardziej otwierać się na ludzi. Mam dobrych znajomych, może są to też początki dłuższych przyjaźni. Kto wie co czas przyniesie

Jednak podczas tych "samotnych lat", bez osoby z którą porozumiewałam się bez słów, zdołałam poznać siebie, rozwinąć się jako człowiek. I sądzę, że dopiero teraz nastał czas na zawieranie dobrych, nie toksycznych, znajomości, które pozwolą mi jeszcze bardziej rozwinąć skrzydła. Pozwolą mi poznać siebie jeszcze bardziej. Znajomości, gdzie osoby akceptują mnie taką jaka jestem, nie próbując zmieniać czy wykorzystywać. Chyba na tym polega prawdziwa przyjaźń, czyż nie?

Łatwo jest powiedzieć, że ktoś jest moim przyjacielem. Trudniej jest być tym przyjacielem dla kogoś. 

W trudnych momentach gdy naprawdę potrzebujemy przyjaciela koło siebie okazuje się, że tego przyjaciela nie ma. Tak jak mówi powiedzenie - prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie.
Gdy jest pięknie to każdy chce się z każdym  przyjaźnić, bo nie ma problemów. Dopiero gdy najdzie gorszy okres to okazuje się, że zostajemy sami.

Często mylimy też "znajomość" z "przyjaźnią".
Często mówimy, że mamy wielu przyjaciół, ale czy naprawdę spośród tych 20 osób, które tak nazwiemy, każda będzie z nami w najgorszych czasach? Czy każda z tych osób zna Twoje największe problemy? Czy jesteśmy w stanie polegać na każdej z tych osób?
Biorąc pod uwagę te sprawy, z 20 osób zostanie nam może 5, które spełniają to wszystko.

Przyjaźń ze zwierzakiem? Dlaczego nie!


Nie bez powodu też wstawiłam w post zdjęcie człowieka z kotem na kolanach i moje śpiące koty.
Przyjacielem można też nazwać swojego zwierzaka. Może to dla kogoś zabrzmi dziwnie, ale według mnie można nawiązywać przyjaźnie ze swoim zwierzakiem. I w sumie nie tylko ze swoim.

Kot czy pies jest idealnym pocieszaczem, wysłucha wszystkiego co masz do powiedzenia, przytuli i poprawi humor swoim brykaniem. Sama obecność takiego futrzaka wpływa pozytywnie na nasz nastrój.
Jest to najczystsza przyjaźń jaką człowiek może mieć w swoim życiu.

Ale też, powiedzmy sobie szczerze - komu humor się nie poprawi gdy zobaczy jak jego 2 koty śpią na notatkach, które potrzebujesz na egzamin?


Więc, czy przyjaźń jest ważna?

Jako osoba, która naprawdę długo żyła bez ludzkich przyjaciół mogę powiedzieć, że nie ucierpiałam na tym. Wręcz przeciwnie, lepiej siebie znam i teraz przy poznawaniu innych osób wiem, że mogę na sobie polegać i nie muszę udawać kogoś kim nie jestem, żeby zasłużyć sobie na przyjaźń kogoś.

Przyjaźń może być dla człowieka ważna, o ile ta przyjaźń pozytywnie na nas wpływa i dzięki tej przyjaźni nawzajem motywujemy siebie do stawania się lepszym człowiekiem.
Jednak taką przyjaźń ciężko jest znaleźć, dosłownie jak ze świecą szukać osoby, która pozytywnie by na nas wpłynęła.

A czy Wy macie to szczęście i macie takiego przyjaciela w swoim życiu?

Share:

0 komentarze

Dziękuję za każdy komentarz :)